2007年5月8日 星期二

有個女孩和媽媽吵架而翹家,漫無目的在陌生的城市裏閒逛,就當她又餓又累時,一個好心的老闆娘請她吃了碗麵
她的內心充滿了感激,流著淚向老闆娘訴苦
老闆娘卻回答她: "孩子,回家去吧!!! 我不過煮了一碗麵,你就對我萬分感激,但你的媽媽為了你煮過無數次的晚餐,你是否心中也有一絲感動或感恩呢?"
.....

我朋友跟我分享的故事,我聽了很感動,也時時提醒自己,媽媽在嘮叨的時候,就順著她的意吧!!!人似乎真的很犯賤,習以為常的關愛就不懂得珍惜...

3 則留言:

匿名 提到...

HAHA~~~I am the first.
:)
Maybe we are self-rightous all the time.
But we can change ourself from now on, right?
XDDDDD
(隨便亂打一通~.....XDDDDD)

匿名 提到...

I'm the 2nd~

Happy Mother's Day!!!

詞窮了= =|||...
好啦= =我英文破咩一ˇ一|||

JenSu 提到...

Thank you for leaving your messages here. Hope that through this blog, we can have more positive communication and a great place for you to polish your English skills or share your thoughts. But of course it's ok if you want to use Chinese.