2009年7月29日 星期三

304"畢業同學會"

FOR304同學,
拖到現在才放照片,實在是因為這是我參加過最"詭異"的"謝師宴",早知道只有導師我會參加,我就不會叫你們辦了...可能還是應該做回原本的我自己吧!以前在台北教書時,因為年輕根本不甩這一套,我才不管會不會對教我班的任課老師失禮,我說不辦就不辦!步入中年後,人情世故比較會去注意,卻有今年這樣的結果...
有些同學可能以為老師可以吃免費的一餐都會想參加吧...其實,我相信大多數的老師都不是這麼想的...很多老師都是不想參加的,但又怕有學生是真心地在邀約,拒絕學生,學生可能會失望,也怕學生不是真心地邀約,去了會被學生以為很愛吃或很想吃免費這一餐...所以每年很多老師都會天人交戰...
所以,以後我要做勇敢的老師,不再辦也不再參加謝師宴!
大家如果要看照片,就點選下列的連結吧!
http://www.facebook.com/album.php?aid=107677&id=534126769&l=85aff3d948

3 則留言:

匿名 提到...

Hi,Jen Su!Time flies like an arrow,and my english also gets poor.But i feel like to use it to leave a message---sometimes use "google" to find something helpful:) There must be wrong spelling or bed grammar,maybe you can help me find out....oh,i miss the day we did exercise on writing on the class.
I feel so lucky,305 is teached earlier than our junior classmates,so you could attend the teacher appreciation banquet.There must have misunderstanding between your students and you or…I don’t know.But you taught us on the class or our behavior and attitude a lot.Most of important,the enthusiastic and twinkle expression on your eyes made us feel relieved to prepare the entrance examination.So it is obvious that we are the students thanks you whole-heartedly and if you refused or rejected or declined us,we would be sad. So…don’t forget us…don’t do that…

安安 提到...

蛤~
以後都不辦了喔~
沒關係!!
我們以後有同學會!!
哈哈

JenSu 提到...

Thanks for your encouragement! I did have a wonderful time when teaching you!!! Don't worry about me! I'll get over it!